Heippa,

Olen Piitu-koiran omistaja ja päättänyt toteuttaa pitkäaikainen haaveeni osallistua toko-kisoihin.

Mitä olen tehnyt asian hyväksi? Kaikennäköistä olen Piitun kanssa harjoitellut neljän vuoden ajan: Koira osaa erinäisiä temppuja käskystä ja vähemmän käskystä. Lisäksi Piitulla on erittäin toimiva nenä, jota ollaan kouluteltu Koirakoulu Dogfunin nenätyöskentelykursseilla Jenny Koljosen ja Ilkka Hormilan opastuksella. Vaikka olenkin ollut hieman kunnianhimoton, koira ei kuitenkaan ole ihan sohvaperunana lojunut.

Nyt, kun olen päättänyt päättää aikuisten oikeasti osallistua ihan ekoihin ALO-kisoihin, halusin jonkun personal trainerin lyömään meille tahtia. Henkilökohtaiseksi valmentajakseni valitsin Koirakoulu Vainun kouluttajan Johanna Pyhtilän.

Kerrottakoon vielä, että ilman Koirakoulu Pikkuhukan kouluttajan Taina Auran palveluita minulla ei olisi niin ihqu-ihana-söpökuono-piilupiitukka -koiraa. Taina on antanut kipinän naksutinkoulutukseen ja tukenut perehtymistäni siihen.